Amisol Travel er et rejsebureau, hvis fokus før i tiden var Egypten. På baggrund af urolighederne i områder, har virksomheden dog set sig nødsaget til at sprede sine vinger og vokse. De tilbyder nu rejser til flere forskellige destinationer, hvor Italien og Sicilien er blevet deres nye primære område. De sælger bl.a. rejser til italien – gardasøen. En 7 dages rundrejse gennem Italiens smukke natur og seværdigheder.

Amisol sælger rejser på to markeder. Det danske og det norske marked, hvor de startede ud i Norge. Typisk vil en rejse blive solgt gennem hjemmesiden, men man kan også ringe til dem, såvel som besøge dem på deres kontor i Kgs. Lyngby i København.

Virksomheden går meget op i kvalitet på deres rejser, som gerne skal være til en overkommelig pris. Det er vigtigt, at deres rejser appellerer til et bredt udvalg af det danske samfund. At rejse med Amisol er en upåklagelig oplevelse.

Desværre så halter hjemmesiden på flere fronter. Det er et problem, da det har klare implikationer på deres salg.

Optimeringsområder:

  • Design af hjemmeside gennem brugerdreven design.
  • Manglende tekst på flere sider, som sænker hjemmesidens overordnede SEO værdi.
  • Har haft fokus på Egypten, hvor Italien og sider relateret til dette område ingen rangering har.

Amisol Travel annoncerer vha. Adwords på det norske marked. De har desuden påbegyndt annoncering til det danske marked. Alt annoncering udføres af samme person i Norge, som giver flere problemer. Det er langt fra så effektiv, som det kunne have været. Derfor har vi overtaget ansvaret for det Danske marked. Det betyder at vi gennem annoncering kan optimere vores organiske resultater. Ved at teste på sidetitler kan vi finde frem til den bedste sammensætning, der giver en god klikrate. De samme tendenser som får en person til at klikke på en annonce, virker også på de organiske resultater.

Amisol’s budget er sat af til deres primære områder; Italien og Egypten. Der foretages e aggressiv annoncering på rejser relateret til Italien.

Hjemmesiden er ganske gammel. Den fungerer, men så går den heller ikke længere. Det er blevet nævnt for virksomheden, og en opdatering af systemet er sat i værk. Da vi dog har flere sider, som skal bibeholdes på den fremtide platform – kan vi godt foretage optimering af siderne i form af rangering. Vi har over en afgrænset periode formået at flytte søgeordet “rejser til italien” fra position 42 til 15 – hvor målet er at nå første side på Google. Der er selvfølgelig et ønske om at rykke det til en top3 placering, men realistisk vil det tage længere tid. Der er en utrolig skarp konkurrence på søgeord relateret til rejser.

Besøg Amisol Travel – Hvis du leder efter en rejse til sydens so.