Billigskitøj er en webshop, der sælger skitøj, ski og skiudstyr til tilbudspriser. De har konstant tilbud på deres produkter, hvor det faktisk kun er få der skal købes til fuld pris. Som virksomhed har de fundet en niche i markedet, hvor fokus ikke er på det nyeste nye. De fokuserer på varer fra sæsonen før, som stadig lever op til deres kvalitetskrav. Billigskitøj er ejet af Brian og Søren, som bestyrer Sportigan i Ringkøbing. De har desuden en anden webshop, som de også ejer. Før i tiden var Billigskitøj en del af Højmark Travel. De har dog løsrevet sig og har en ganske successful webshop. Som en online virksomhed, har de eksisteret i mange år og derfor har de også opnået en pæn position på markedet. I form af markedsandele og rangerende søgeord.

Selv om at virksomheden nyder sin succes med sine placeringer på Google, så har de ikke formået at opdatere deres webshop. Det betyder at den på nuværende tidspunkt ikke er responsiv. Derudover begynder siden at virke gammel og derfor mindre troværdig i slutbrugerens sind. Selv om at alle deres produkter er nedsat, så er det stadig en stor beslutning at købe nye ski. Derfor skal De som webshop imødekomme kundernes forventninger omkring udtryk og design.

Optimeringmuligheder for billigskitøj

  • Ny hjemmeside design, der har fokus på brugeroplevelsen og købsflowet
  • Sortering af kategorier, for derved at skabe et bedre overblik over optimerings muligheder i form af rangering.
  • Annoncering af ski og ski udstyr som del af deres underliggende forretnings strategi

Billigskitøj annoncerer vha. Adwords samt pricerunner. På begge fronter annonceres der kun på produkter og kategorier med en god returnering af investering. Det betyder at størstedelen af budgettet er sat af til generisk brand relaterede søgeord, samt Google Shopping. Idet deres brand er billigskitøj, har de virkelig nemt ved at opnå gode resultater på søgeord der indeholder “Billig”. Der har altså nydt stor succes ved at have et brand der direkte kan oversættes til hvad folk de søger efter på google, såsom “billig ski, billig ski-udstyr, billig ski tøj” – hvor sidstnævnte jo faktisk er deres brand.

Gennem Pricerunner deltager de kun i kategorierne. De byder ikke med. Idet de har den laveste pris på markedet på mange produkter, bliver de stadig fundet, da folk sorterer efter pris.

Hjemmesiden stammer fra en anden tidsalder. Den fungerer, men så går den heller ikke længere. Derfor er der sat i værk at få lavet en helt ny hjemmeside, der har fokus på brugeren og det æstetiske udtryk. Det betyder også at kunder fremadrettet kan besøge og købe deres ski produkter fra mobilen.

Besøg Billigskitøj – hvis du skal på ski ferie og mangler nyt ski udstyr.