Lær at skubbe din virksomhed frem Online og skabe væks for din virksomhed

Nyhedsbreve er for mange en gammeldags form for markedsføring – hvor mere favorable nyheds distributions kanaler som Facebook, Linkedin og andre Sociale netværk vokser hastigt. Der vil måske være nogle, som vil påstå overfor dig, at udsendelse af nyhedsbreve er et dødt kunstform.

De tager dog fejl! – Realiteten er faktisk helt anderledes. Nyhedsbreve er stadig et utrolig stærkt marketings tilgang, og måske endda mere effektiv en nogensiden før – Takket være de sociale netværks.

 

Nyhedsbreve flytter samtalen og salget af dine produkter til det personlige miljø – din email indbakke.

Nyhedsbreve giver dig den mest direkte linje af kommunikation, som du kan drive salg igennem. Netop af denne grund vil enhver kompetent markedsførings ansvarlig aldrig tænke over at stoppe med deres udsendelser. Hvis udført rigtigt, så er nyhedsbreve en utrolig cost effektiv markedsførings mulighed. Set i forhold til tiden brugt og potentiel omsætning der bliver genereret.

Hvilke nyhedsbreve virker?

Vi er alle bekendt med nyhedsbreve, som blot spilder vores tid. Emails som irriterer os og som generelt vil blive anset som værende spam. Disse virker ikke – og har faktisk den modsatte effekt. En succesfuld nyhedsbrev tilføjer værdi for slut-brugeren. Dine tilmeldte følgere skal vide at de kan stole på dig og at du ikke sjælløst promoverer spam og værdiløst indhold. Et godt nyhedsbrev flytter forholdet mellem afsender og modtager tættere på hinanden.  igennem effektive “Subjekt linjer”.

Et nyhedsbrevs subjekt linje er det VIGTIGSTE ved din udsendelse og det er her din tid er bedst brugt. Det er denne som får brugerene til at åbne din email og engagere med dit indhold. En god subjekt linje er selvfølgelig ikke det eneste, som du skal tænker på. Godt indhold, som brugeren finder relevant og især indhold som kan deles på de sociale netværk er yderst effektive. Det øger din potentielle rækkevidde betydeligt!

Nyhedsbreve der inspirerer til deling og som bliver refereret i omtale er det gyldne mål du skal stræbe efter.

Case på en effektiv nyhedsbrev kampagne (Amisol Travel)

Der er utrolig mange virksomheder, som formår at udnytte dette skarpe medie fuldt ud. Som eksempel har jeg valgt firmaet Amisol Travel – et rejsebureau i Danmark.

De udsender jævnligt nyhedsbreve gennem året skræddersyet til slut-brugeren baseret på kvalitativ data. Det er utrolig effektivt. I December måned satte de ekstra fokus og fart på deres nyhedsbreve, hvor man fik et nyt nyhedsbrev dagligt. For mange vil dette anses som spam – men de formåede gennem godt indhold at nå Januar måned med flere følgere end da de startede ud. Det er en naturlig del af nyhedsbrev-udsendelse, at man mister følgere. Det er faktisk noget utrolig mange virksomheder er bange for – og det er der ingen grund til. Det er helt naturligt.

Et af de rejser Amisol forsøgte at sælge gennem denne periode var deres “Rejser til Sicilien” – som tydeligvis var et fokussalg for dem. Ved hjælp af et automatiseret forløb blev der kun brugt få mandetimer over en hel måned. Mængden af salg og omkostningerne af udsendelse er derfor betydelig.

 

Skal du til at sende nyhedsbreve ud – eller har du allerede dykket ned i mulighederne, men ikke rigtig syntes det fungere. Så kontakt os endelig. Vi vil med glæde hjælpe dig og din virksomhed på vej til en større online synlighed.

Salg gennem nyhedsbreve

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *