Facebook Leadgenerering er et felt, som vi er meget passioneret omkring – og hvis du ikke var klar over det, så er det faktisk utrolig let at skaffe de gode leads gennem Facebook annoncerings kampagner. 

Dette vil være vores forsøg på at forklare vigtigheden af leadindsamling!

Facebook lead

Hvad er Facebook lead annoncer – og hvorfor virker de?

Lead indsamling er i marketings terminologi måden hvorpå vi indsamler og transformerer forbruger interesser og henvendelser til salg gennem køb af et givent produkt eller service ydelse. For at holde rene linjer, så vil denne artikel fokusere på lead indsamling gennem kundeinteresser.

En liste af kvalificerede leads er en uvurderlig kilde til succes for en virksomhed. Det er utrolig billigt at opbygge og det fungerer på tværs af arbejdsmarkedet. Der er faktisk ingen virksomhed, som ikke kan nytte af en kvalitativ lead indsamlings strategi.

Her er to grunde til, hvorfor lead indsamling er så vigtig:

Det koster intet i forhold til udbyttet!

At få en email fra en forbruger er blevet utrolig let, og det er klart nemmere end at påbegynde hårdt salg lige fra starten af. Det er en fantastisk måde hvorpå du kan opbygge relationer med potentielle kundeemner. Alt efter hvilken virksomhed og ydelse der sælges kan det være direkte salgs hæmmende at gå mod det direkte salg. Der skal flere eksponeringer og samtaler i spil. Dette kan være i form af annoncering online, blog indlæg, email marketing eller et helt tredje.

Opbyggelsen af et forhold til dine forbrugere sikre at du har dem langt ud i fremtiden – og ikke kun gennem ét enkelt salg på ét tidspunkt i din virksomheds livsramme. Dette bringer mig til pointe nummer to.

Det opbygger brandkendskab og loyalitet.

Hvem vil du helst købe fra? Et ukendt brand som skubber produkter ud som var det svin i en svinestald, eller et brand som du stoler på – som konstant har leveret vigtig og nyttig information, som netop du som forbruger kan bruge? Svaret er åbenlyst, men ikke alle tænker over det.

Facebook annoncer som tidligere har engageret dine følgere og målgruppe har en meget større chance for salg gennem et naturligt forhold – forbruger og virksomhed imellem.

Her er et eksmempel (baseret på en af vores kunders data) på hvad du kan opnå gennem en leadindsamlings strategi.

Kunden i omtale er en efterskole, som længe har forsøgt på at skabe salg (indmelding) til efterskolen gennem en mere direkte markedsføringstilgang, hvor de ikke havde fokus på opbyggelse af kundeloyalitet. Deres gullerod var at de var en “efterskole med rejser” – og dette skulle være det lokkende middel til at få deres elever til at vælge dem.

Problemet var dog ikke deres “gullerod” – da denne faktisk var helt på sin plads – og vi valgte også at udnytte dette incitament i vores markedsføring og lead generering – hvor vi istedet for at sælge til deres direkte forbruger – istedet valgte at kultivere et forhold til forældrene – gennem en lang serie af kampagnetiltag, hvis formål var at skaffe langtidsvarende forhold – der ville stå igennem selv efter en elev blev tilmeldt.

Årsagen til dette er, naturligvis at den gængse familie, som sender børn på efterskole typisk har flere børn. Gennemsnittet er 2.2. Dette betyder, at vi ikke kun gik efter at få det ene barn ind på efterskolen – men at få forældrene til at se efterskolen som værende deres primære valg til deres børn. Gulleroden “Efterskole med rejser” brugte blev desuden ikke brugt som en målretning til forældrene, men til børnene. På denne måde havde vi en kryds-markedsføring, der resulterede i en mere konstant indmelding over en periode på 5 år. En stigning på over 14% fra alle forrige år før lead kampagner blev brugt.

De kolde data, som kan have interesse er som følger:

Deres tidligere markedsførings strategi (Direkte markedsføring)
Pris for at få en elevtilmelding: 105 kr.

Lead Indsamling
Pris pr. lead: 15 kr.
Prisen for at et lead førte til elevtilmelding: 57kr.
Jeg håber du kan se forskellen? Gennem en leadindsamlings-kampagne formåede vi, at næsten halvere omkostningen ved at skaffe en potentiel elev, hvor vi endvidere ser en øget engagent fra forældre – som på sigt fører til en lavere omkostning pr. elev.

Så hvis i er i tvivl – så er det på tide at komme igang. Har i brug for hjælp til at skaffe de gode leads, så er vi mere end klar til at hjælpe jer på vej til  online succes gennem Facebook lead generering. 

Kontakt os endelig.

Skaf leads på den fede måde: Facebook marketing

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *