Alle markeder har sin egne konkurrenceparametre, hvor behovet for at have en veludviklet Content marketing strategi altid er tilstede. Flere og flere virksomheder er ved at omdanne deres mere traditionelle markedsføringsteknikker til at overlappe med de moderne tendenser og teknologier. Det er dog ikke en hurtig proces. Det kræver tid. Behovet for at have en stærk strategi bliver mere og mere prioriteret.

Selvom virksomheder og markedsførings-afdelinger er seriøse omkring deres indhold og deres initiativer og endda bruger en stor del af deres budget på markedsføring, så reflekterer deres kampagner ikke altid en overordnede strategi. Derfor opnår virksomhederne ikke deres mål og spørgsmålet må derfor være, hvorfor? Hvorfor arbejder de i blinde uden den røde tråd?

Mangelen på en ordentlig strategi er måske den primære faktor der afholder dem fra succes. Så før du begynder at oprette indhold, skal du forstå de følgende 2 væsentlige elementer i en vellykket markedsførings strategi.

Hav et klart mål med din strategi

Før du begynder på content marketing, skal du være klar over det mål, du ønsker at opnå gennem dit indhold. Når du investerer i indhold , bør du have en indikation om, hvorledes det kan gavne din virksomhed. Du skal stoppe med at blindt køre efter aktuelle tendenser uden at tænke på, om det er relevant for erhvervslivet eller blot den branche din virksomhed befinder sig i. En sådan skødesløshed er et stort nej hvad angår korrekt markedsføring. Opsættelsen af mål fra starten af, og ved at følge en prædefineret strategi sikre man sig en god chance for succes. Hvis basen ikke er i orden, er alle dine bestræbelser dømt til at fejle.

Kend din målgruppe

Den anden størst grund til at dit indhold fejler og falder brat til jorden er, at du ikke kender din målgruppe. Du tænker formodenligt mere på dit produkt og dets egenskaber end, hvorledes dine brugers liv vil være forbedret ved at købe dit produkt. Tænk brugerne først, dernæst produktets egenskaber. Det er altså utrolig nødvendigt at kende ens målgruppe, før indhold bliver skabt. Ved at skabe “one-size fits all” indhold skyder du utrolig bredt og du vil aldrig rigtig få den succes du drømmer om. Segmenter istedet din målgruppe. Opret dedikeret indhold og besvar deres bekymringer, afliv myterne omkring dit produkt og generelt sørg for at du servicer det din målgruppe søger, og ikke kun det du forsøger at sælge. Gør du det, så vil din forretning vokse.

Hvis du har brug for hjælp med at oprette og udføre en korrekt og succesfuld content-marketing strategi, så skal du være mere end velkommen til at kontakte os. Er du selvstændig, så anbefaler vi at du i samråd med os, får kontakt med virksomheden Webin.dk – De er eksperter i at hjælpe iværksætter og selvstændige til online succes. 

Sådan skaber du succes på B2B

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *